הבניה חברתית של המציאות בתקשורת

הבניה חברתית של המציאות בתקשורת
הבניית המציאות כפי שהיא נתפסת ברוב התאוריות היא לרוב מניפולטיבית וסמויה מן העין, היא יוצרת מצג שווא של חופש מלא בעוד שחופש הבחירה של האדם, גם בחברות המערביות הליברליות ביותר נתפס כחופש חלקי בלבד. לנו כצרכנים של מוצרים, ידע ודעות יש בחירה בין כל המוצרים שנמצאים על המדף, אך כוחות גדולים יותר הם אלו שקובעים מה יעמוד לבחירה עליו
הבניית המציאות קיימת תחת מעטים שונים בכל החברות. לעתים ההבניה היא מניפולטיבית וברורה ככזאת שבאה לשרת אינטרסים של קבוצת מיעוט שכל עניינה היא שליטה בקבוצות האחרות באותה חברה. לעתים ההבניה סמויה מן העין ונראית כדרך הטבעית לקדם חברות לעבר עתיד טוב יותר
הבניית מציאות במובן הרחב של המושג איננה מושג חד משמעי, תאוריות שונות נקשרות אל הנושא, כל אחת מנקודה מעט שונה מהאחרת. הן מתייחסות ודנות בקשר שבין המציאות לבין אמת אובייקטיבית


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה